Som Formació online

Distribució i contractació internacional

Inici

06

Febrer

2025

Final

17

Abril

2025

Hores

50

400€
Inscripció

Objectius del curs

Oferir als participants una doble visió del procés de distribució internacional dels productes en mercats exteriors:

- Visió comercial i de màrqueting que fa referència a l'elecció i utilització de les diferents vies comercials d'entrada en els mercats internacionals en funció de les diferents variables internes i externes de l'empresa

- Un segon bloc en el qual s'analitzen els diferents contractes de col·laboració entre l'empresa exportadora i els seus diferents col·laboradors comercials internacionals, analitzant el seu aspecte normatiu i legal.


Dirigit a

Gerents i directors de pimes, directors comercials i d'exportació, directors de logística, directors economicofinancers, directors de compres, directors de màrqueting, assessors legals, estudiants de grau, masterandos i en general qualsevol professional interessat en aquesta disciplina.


Contingut

Bloc 1: Canals de distribució comercial internacional i modalitats d'exportació. Elecció de la via adequada

Unitat 1 Introducció a la internacionalització de les vendes. Tipologies de canals de venda.

  1. 1.1. Venda directa
  2. 1.2. Venda directa amb intermediaris NO compradors
  3. 1.3. Venda directa amb intermediaris compradors-revenedors.

Unitat 2 Presència directa en països de destinació i distribució comercial global en el futur

  1. 2.1. Partners comercials
  2. 2.2 Altres formes de cooperació i aliances internacionals.
  3. 2.3 Intermediaris al país de destinació. La gran distribució comercial

Unitat 3 La venda online

  1. 3.1. La venda on-line. Característiques comercials i logístiques.
  2. 3.2. Aspectes administratius i fiscals de la venda on-line.

 

Bloc 2: Contractació Internacional

Unitat 4 Aspectes fonamentals de la negociació i la contractació internacional

  1. 4.1. Conceptes bàsics
  2. 4.2. La importància de la negociació en la compravenda internacional.
  3. 4.3. Aspectes a tenir en compte en la contractació internacional.
  4. 4.4. Principis rectors dels contractes internacionals.
  5. 4.5. Continguts habituals en un contracte internacional.
  6. 4.6. Riscos habituals en operacions internacionals.

 

Bloc 3: Els contractes comercials internacionals més habituals en el comerç exterior

Unitat 5 Tipologies de contractes comercials

  1. 5.1. Contracte d'Agent comercial internacional
  2. 5.2. Elements de el contracte
  3. 5.3. Models de contracte d'agència internacional en espanyol, anglès i francès.

 

Unitat 6 El contracte de distribució internacional, piggy back i joint Venture.

  1. 6.1. Contracte de distribució internacional.
  2. 6.2. Exemple de contracte de distribució internacional
  3. 6.3. International Distributor Agreement
  4. 6.4. Exemple, valoració d'un possible contracte internacional de distribució.
  5. 6.5 Exemple de revisió de clàusules d'un contracte de distribució real.
  6. 6.6 El contracte de Piggy Back. Característiques fonamentals
  7. 6.6 El contracte de Joint-venture comercial. Característiques fonamentals

 

ANNEX 1: L'agent comercial a la U.E.

Annex 2: Links a models de contractes de la Cambra de Comerç Internacional.

Annex 3: DIRECTIVA EUROPEA 86/653 / CEE DEL CONSELL, DE 18 DE DESEMBRE, relativa a la coordinació dels drets dels estats membres pel que fa als agents comercials independents.

ANNEX 4: La incidència de la Directiva 86/653 / CEE en la llei espanyola 12/1992 de 27 de maig sobre contracte d'agència.

 


Perfil dels ponents

José Luis Cabo

Llicenciat en Management Internacional. Col·laborador com a docent en l'àrea de comerç internacional i consultor d'empreses. Professor universitari.


Inici

06

Febrer

2025

Final

17

Abril

2025

Hores

50

400 €

Bonificable

Inscriu-te a aquest curs
|

Tens algun dubte?

934169300

sol·licita més informació

Vull rebre informació de les convocatòries

Enviar